ISKOLÁNKRÓL
Az iskola neve:
Vácdukai Benedek Elek Általános Iskola
Iskolánk igazgatója:
Makkosné Boda Babett
Igazgatóhelyettes:
Fábián Ibolya
Székhelye:
2167 Vácduka, Ifjúság u. 2.
Az intézmény telefonszáma:
Vácduka: 06-27-566-770, 06-30-713-5422
E-mail címe:
titkarsag@vacduka-suli.hu
vdukaiskola@gmail.com
Fenntartója:
Váci Tankerületi Központ
2600 Vác, Dr. Csányi László krt. 45
Működési területe:
Vácduka község
Alapító okirat kelte:
2007. augusztus 14.
Vácduka Pest megye északi részén található. A legnagyobb környékbeli település Vác (kb.: 10 km-re), melynek vonzáskörzetébe, több kisebb településsel együtt, Vácduka is beletartozik. A szomszédos községek között, -melyek átlagosan 2-3 ezer lakosúak- ez a helység a legkisebb a maga 1600 lakójával.
A fővárostól alig 45 km-re fekszik. Budapest és a környékbeli települések vasúton, közúton több irányból is megközelíthetőek. A közlekedés az utóbbi években lényegesen javult, ma már közvetlen autóbuszjáratok indulnak Vácra és Budapestre egyaránt.
1957-től a községben lévő kastélyban működött egy fiú nevelőotthon. A ott lakó gyermekek oktatását is az iskolánk biztosította. A gyermeklétszám akkor 150-200 tanuló között változott. Az 1994/95-os tanévben szűnt meg a nevelőotthon. Az iskolai tanuló létszám ekkor drasztikusan lecsökkent (76 tanulónk volt). A működésünk is veszélybe került. Az önkormányzat új telkek kialakításával emelte a falu lakosságának létszámát, és ezzel fokozatosan növekedett az iskolánkba beiratkozott tanulók száma.
Jelenleg a gyermeklétszám, 166 fő. A dukai gyerekeken kívül a szomszéd falukból még 16 gyermek kerül ide beiskolázásra.
A tanulók családi háttere, a mai magyar társadalmi valóságnak megfelelő összetételü. A különböző szociókultúrális hatások tükröződnek a gyerekek lehetőségeiben, teljesítményében, valamint viselkedési és beszédkultúrájában egyaránt. Egy részük az átlagosnál is nagyobb odafigyelést, törődést, türelmet és szeretetet igényelnek. Iskolánknak ezt a problémát is kezelni kell, ezért a tantestület tagjai jó pedagógiai érzékkel igyekeznek a nemkívánatos környezeti hatások, a kedvezőtlen személyiségvonások ellenére a gyerekekben lévő lehetőségeket feltárni.
Az iskola története arra kötelez bennünket, hogy nevelő és oktató munkákban kiemelt figyelmet fordítsunk a lakóhely és a nemzet történetének, hagyományainak megismertetésére, a haza iránti szeretet felébresztésére, a különféle világnézetű emberek cselekvő együttélésének gyakoroltatására.
|